SC Media Names Onapsis an “Industry Innovator” for 2016

Global experts in SAP cybersecurity recognized for excellence in industry leadership

BOSTON, MA – 15. Dezember 2016 – Onapsis, the global expert in business-critical application security today announced it has been recognized by SC Media as an “Industry Innovator” in the Security Infrastructure category for continued thought leadership and products in the SAP cybersecurity market. This honor is assigned to only a handful of standout IT security products out of hundreds evaluated every year by the rigorous SC Labs.

Featured in SC Media’s December 2016 Edition, Onapsis is recognized for Innovation in Security Infrastructure.

Peter Stephenson, SC Media’s technology editor, reports: “Developing threat intelligence on SAP-specific exploits has been a differentiator. Its innovation stretches to vertical expansion with new modules, such as risk calculations. This Innovator [Onapsis] is continuously investing in vulnerability research. Because it is dealing with business risk instead of just technology risk, it has been able to develop reliable metrics and is seeing interest in the audit community as a result. We see Onapsis as an Innovator that started with a good idea and a niche market – SAP – in which it became dominant and has begun to apply its innovative approaches to moving into the entire ERP market where it is similarly likely to dominate.”

“Receiving this recognition from such a well-respected source continues to validate Onapsis’ commitment to providing the industry with the best solutions for securing their most critical assets. There is a real market need to establish industry best practices for securing ERP applications such as SAP and Oracle, especially as organizations begin to migrate these platforms to cloud environments,” said Mariano Nunez, CEO and co-Founder, Onapsis.

Onapsis’ flagship product, the Onapsis Security Platform is recognized for it’s innovation in expanding its offering to meet market needs moving into the ERP space. The Onapsis Security Platform (OSP) is the first SAP cybersecurity solution that combines vulnerability, compliance, detection and response capabilities. Version 2.0 of the Onapsis Security Platform includes integrations with several SIEM platforms, SAP Secure Network Communication (SNC) support, and custom module creation abilities. Through continuous monitoring, the Onapsis Security Platform delivers a near real-time preventative, detective and corrective approach for securing SAP systems and applications whether deployed on-premise, or in a private, public or hybrid cloud environment.

Um den vollständigen Artikel zu lesen, besuchen Sie bitte: https://www.scmagazine.com/security-infrastructure/article/577716

For more information on the Onapsis Security Platform, please visit: https://www.onapsis.com/products/onapsis-security-platform

Onapsis ist der Pionier für Cybersicherheits- und Compliance-Lösungen für Cloud- und On-Premise-ERP sowie geschäftskritische Anwendungen. Als bewährter Marktführer vertrauen globale Unternehmen auf Onapsis, wenn es darum geht, die wesentlichen Informationen und Prozesse zu schützen, die ihre Geschäfte betreiben.

Diese Lösungen werden von den Onapsis Research Labs betrieben, die kontinuierlich führende Informationen zu Sicherheitsbedrohungen liefern, die SAP- und Oracle-Unternehmensanwendungen beeinträchtigen. Experten der Onapsis Research Labs hielten als erste einen Vortrag über SAP-Cyberangriffe und haben bis heute Hunderte von Sicherheitslücken aufgedeckt und behoben, die SAP Business Suite-, SAP HANA-, SAP Cloud- und SAP Mobile-Anwendungen sowie Oracle JD Edwards betreffen und Oracle E-Business Suite-Plattformen.
Onapsis wurde ausgestellt US-Patent Nr. 9,009,837 US-Patent Nr. 9,009,837 mit dem Titel „Automated Security Assessment of Business-Critical Systems and Applications“, das bestimmte Algorithmen und Fähigkeiten beschreibt, die hinter der Technologie stehen, die die Softwareplattformen Onapsis Security Platform™ und Onapsis X1™ antreibt. Diese patentierte Technologie ist branchenweit anerkannt und hat Onapsis die Auszeichnung als SINET 2015 Innovator 16 eingebracht.

Weitere Informationen finden Sie unter www.onapsis.com oder verbinden Sie sich mit uns auf TwitterGoogle+, oder  LinkedIn.